Syndetics omslagsbild
Bild från Syndetics

Digital kompetens och källkritik i praktiken : metodhandbok med undervisningsexempel / Lotta Bergseth, Charlotta Granath, Jenny Sköld.

Av: Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Utgivningsuppgift: Stockholm : Sanoma utbildning, [2020]Tillverkare: 2020Utgåva: Första upplaganBeskrivning: 330 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp:
  • text
Medietyp:
  • unmediated
Bärartyp:
  • volume
ISBN:
  • 9789152357804
Ämnen: DDK-klassifikation:
  • 028.7 23/swe
Annan klassifikation:
  • Eabbs
Sammanfattning: Boken förklarar hur skolor kan utforma undervisningen för att stärka elevernas digitala kompetens och källkritiska förhållningssätt. Genom konkreta undervisningsexempel för förskoleklass, grundskolans samtliga årskurser samt gymnasiet, får den som jobbar med utbildning en uppsättning verktyg för att bygga och stärka den digitala kompetensen hos eleverna. Boken riktar sig till lärare, skolbibliotekarier, rektorer, skolutvecklare, huvudmän och studenter - men även till politiker och andra som är intresserade av skolutveckling i denna kritiska, omvälvande och spännande tid.
Bestånd
Exemplartyp Hembibliotek Avdelning Placering Hyllsignatur Ex.nummer Status Streckkod
Bok Björkskatans bibliotek Biblioteket 000 Ex4 Tillgänglig 80062474673
Bok Bodens stadsbibliotek Biblioteket Språk och undervisning 370 Ex6 Tillgänglig 80062871712
Bok Jokkmokks bibliotek Biblioteket 000 Ex9 Tillgänglig 89091363667
Bok Strömbackaskolans bibliotek Biblioteket 028 Ex10 Tillgänglig 89091363666DD
Bok Svappavaara bibliotek Biblioteket 028 Tillgänglig 45505037406
Bok Överkalix bibliotek Biblioteket 000 Ex1 Tillgänglig 80064448897
Bok Övertorneå bibliotek Biblioteket 020 Tillgänglig 80069970419

Boken förklarar hur skolor kan utforma undervisningen för att stärka elevernas digitala kompetens och källkritiska förhållningssätt. Genom konkreta undervisningsexempel för förskoleklass, grundskolans samtliga årskurser samt gymnasiet, får den som jobbar med utbildning en uppsättning verktyg för att bygga och stärka den digitala kompetensen hos eleverna. Boken riktar sig till lärare, skolbibliotekarier, rektorer, skolutvecklare, huvudmän och studenter - men även till politiker och andra som är intresserade av skolutveckling i denna kritiska, omvälvande och spännande tid.